Posted by: michieljansen | June 12, 2008

Dag 3, rondleiding op Svalbard (Longyearbyen)

Na voor het eerst in mijn leven een complete nacht geen donker te hebben gezien, zijn we vroeg opgestaan en begonnen we met een rondleiding in de omgeving van Longyearbyen. Longyearbyen is een echte onderzoeksstad in het zuiden van Svalbard.

De rondleiding werd geleid door een Nederlandse onderzoeker genaamd Appie. Hij is niet de oprichter van Albert Heijn, maar weet erg veel over het klimaat op Svalbard nu en een paar miljoen jaar geleden. Hij vertelde onder andere dat Svalbard een paar miljoen jaar geleden helemaal niet zo koud was als het nu is. Er waren zelfs nijlpaarden te vinden! Op dit moment wordt het volgens hem steeds warmer, wordt het zwembroekenweer?


Responses

  1. Hey michiel!
    hoe is het met jou! volgends mij heb je al veel mooie dingen gezien en meegemaakt!! echt helemaal geweldig!
    ik wilde je via deze weg eventjes laten weten dat ik ben gestaagd!! (ik hoop dat dat is gelukt) het is echt een hele goede lijst en ook dat ik heb aangenomen op de hku!!! ik ben 1 van de 100 die door de selectie zijn!
    ik spreek jou snel weer!je doet goed werk daar!
    groetjes josephine

  2. Ooo michiel, ik kan niet anders zeggen dan dat ik poepjaloers op je ben! (En dat groen je fantastisch staat ;)) Het moet echt supermooi zijn waar je nu zit! Geniet ervan, want zo’n reis maak je vast niet veel vaker mee! x Petra


Leave a comment

Categories